Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Národní program podpory jakosti - Česká kvalita
SVOBODA, Zdeněk
Program Česká kvalita vznikl v červnu roku 2002 na podporu prodeje kvalitních výrobků a poskytování kvalitních služeb, jehož hlavním cílem je zviditelnit tyto produkty a tím zlepšit orientaci spotřebitelů při jejich nákupech. Základním principem Programu Česká kvalita je to, že neexistuje jediná podporovaná značka kvality, ale že je vytvořen program, který umožňuje, aby se na trhu objevilo libovolné množství značek kvality, jejichž podstata je založena na objektivním ověřování kvality výrobků a služeb třetí nezávislou stranou. Hlavním cílem této diplomové práce je analýza efektivnosti Programu Česká kvalita. Práce je zaměřena na problematiku získávání značek kvality, přiblížení postupu, kterým podnik značky získává, zahrnuje také zhodnocení přínosů, které značky kvality a Program Česká kvalita podniku přináší a náklady spojené s certifikací. Analýza se opírá o výsledky dotazníkového průzkumu prováděného u výrobců, kteří označují své výrobky vybranými značkami kvality a logem Programu CzQ (Czech Made, QZ, Žirafa). Z výsledku dotazníkového šetření vyplynula důležitost a význam Programu Česká kvalita, ale také určitá nespokojenost s minimálním vlivem tohoto programu na spotřebitele. Dotazovaní výrobci se shodují v názoru, že je to dáno především nízkou úrovní propagace i podpory státu, která by motivovala spotřebitele ke koupi výrobků označených těmito značkami.
Využití marketingových principů v oblasti agrobyznysu: výstřel do tmy, nebo cesta zpět k přidané hodnotě v zemědělské prvovýrobě
Glosová, Hana
Tato práce se zabývá propojením oblasti zemědělství a marketingu. Základní otázkou je, jestli může propojení těchto dvou oblastí přinést podnikateli nové příležitosti při tvorbě produktů s přidanou hodnotou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy pojící se s touto problematikou. Praktická část se skládá z výzkumu, který je zaměřen na podnikající subjekty. Nejprve jsou provedeny rozhovory s malými rodinnými farmami. Dále pak s firmami tvořící tradiční velkovýrobu. Závěrem je srovnání těchto dvou rozdílných skupin a porovnání jejich marketingové strategie. Následuje dotazníkové šetření zaměřené na nákupní potřeby kupujících a jejich pohled na současný stav českého zemědělství.
Vliv marketingu na zákazníka při výběru potravin
VANIŠOVÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá vlivem marketingu na zákazníka při výběru potravin. Zkoumá, zda převáží vliv marketingu nebo zákazníkův vlastní úsudek o vhodnosti volby potravin denní potřeby z hlediska sledování jejich nutričního složení. Teoretická část se zabývá základy marketingu, nemalá pozornost je věnována také potravinářskému zboží, označování potravin, výživě a kvalitě potravinářských produktů, které mohou ve velké míře ovlivnit kvalitu života. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. Získaná data jsou zpracována ve formě tabulek a grafů, doplněných slovním komentářem. Platnost stanovených hypotéz je statisticky vyhodnocena a zpracována. Na základě výsledků výzkumného šetření jsou v závěru diplomové práce vyhodnoceny faktory ovlivňující nákupní rozhodování a jednotlivé preference respondentů při výběru potravin. V příloze je sestavený přehled praktických informací a obecných rad, které by měly nakupujícím pomoci v rozhodování při nákupu základních potravin a v lepší orientaci mezi údaji uvedenými na obalech jednotlivých produktů.
Značka kvality Práce postižených
MICHLÍKOVÁ, Michaela
Cílem této diplomové práce je identifikace aktuální pozice značky kvality "Práce postižených", s tím souvisí analýza hodnotících kritérií a ochota firem se do programu zapojit. Sekundární cíl je vymezení problematiky zapojení handicapovaných do trhu práce v ČR a šetření na úrovni organizací nabízející práci handicapovaným občanům. K dosažení stanoveného cíle bylo použito dotazníkové šetření, které probíhalo ve dvou úrovních. První dotazník byl směřován na držitele ochranné známky "Práce postižených". Druhé šetření probíhalo na úrovni firem, které sídlí v Jihočeském kraji a zaměstnávají více než 50 % handicapovaných občanů. Provedeným výzkumem bylo u potenciálních zájemců zjištěno malé povědomí o ochranné známce "Práce postižených" a z toho pramenící i nízký zájem o ni. Hodnotící kritéria, která jsou potřebná pro získání licence, byla držiteli hodnocena jako "spíše nenáročná". Z toho vyplývá, že aktuální pozice ochranné známky "Práce postižených" není zcela ideální. Na základě toho, lze programu "Práce postižených" doporučit zvýšení propagace této ochranné známky, legislativní ukotvení popřípadě zmírnění finanční náročnosti.
Efektivita státní podpory v zemědělství se zaměřením na značky kvality
Svobodová, Eva ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Sadílek, Tomáš (oponent)
Cílem práce je zhodnocení efektivity státní podpory v zemědělství se zaměřením na značky kvality. Na začátku práce jsou popsány státní instituce podporující české výrobce. Zhodnocení efektivity je provedeno na základě telefonického dotazování s výrobci a kvantitativního šetření mezi spotřebiteli. Telefonické dotazování je uskutečněno s výrobci, kteří mohou používat logo Regionální potravina na svých výrobcích. Výsledkem telefonického dotazování je zjištění, zda-li výrobci zaznamenali pozitivní zlepšení jejich prodejů po získání značky kvality. V kvantitativním výzkumu provedeným mezi spotřebiteli, je klíčová otázka, jak velké povědomí mají konzumenti o značkách kvality, jaký je hlavní faktor při jejich nákupním rozhodování a jestli zaznamenali kampaně Ministerstva zemědělství na podporu potravin českých producentů se značkami kvality. Po provedení výzkumu bude snadnější říci, zda-li je podpora efektivní nebo jsou spatřeny nedostatky případně jaké.
Kvalita potravin na českém trhu a její vnímání spotřebiteli
Nováček, Jiří ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak spotřebitelé vnímají kvalitu potravin na českém trhu. První kapitola definuje, co kvalita potravin znamená. Zabývá se legislativním rámcem bezpečnosti potravin, dále pak nutriční hodnotou a senzorickou kvalitou. Druhá a třetí kapitola jsou věnovány analýze značek kvality, respektive testů kvality potravin. Poslední čtvrtá kapitola prezentuje výsledky vlastního dotazníkového šetření.
Komunikační strategie pro značku Klasa
Kantorová, Šárka ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikační strategií značky Klasa. Cílem práce je vyhodnotit dosavadní komunikační strategii značky Klasa a na základě výsledků výzkumu potvrdit, či vyvrátit stanovené hypotézy týkající se značek kvality. Práce je rozčleněna do dvou částí, teoretické a praktické. První část práce obsahuje kapitoly zabývající se marketingovými a komerčními komunikacemi, značkou a její rolí v marketingu a marketingovým výzkumem trhu. Praktická část práce je věnována analýze dosavadní komunikace značky Klasa a vlastnímu marketingovému výzkumu. Závěrečná část mé diplomové práce obsahuje shrnutí poznatků a návrhy a doporučení pro komunikaci značky Klasa do budoucna.
Kvalita potravin z pohledu spotřebitele
LEDVINKA, Jan
Jak vyplývá z tématu mé práce, cílem bylo za pomoci dotazníkového šetření získat od respondentů informace o tom, jaký pohled mají na kvalitu potravin. Zajímalo mě např., zda při realizaci svých nákupů hledí na výživové složení výrobku, jestli znají pojem značka kvality, jak často potraviny nakupují nebo jestli museli při jejich nákupu řešit nějaký problém. Dále se zmiňuji o bezpečnosti a označování potravin, věnuji také pozornost jednotlivým druhům spotřebitelského chování. Velmi důležitým tématem jsou ceny potravin. V neposlední řadě se zaměřuji na jednotlivé komodity (maso a masné výrobky, vejce, mléko a mléčné výrobky, pekařské výrobky, ovoce a zeleninu).
Kvalita a bezpečnost dětských hřišť v kontextu značky kvality "Hřiště-sportoviště-tělocvična - OVĚŘENÝ PROVOZ"
RYJÁČKOVÁ, Sandra
Diplomová práce vymezuje základní požadavky na provoz dětských hřišť z pohledu evropské a národní legislativy, technických norem i značky kvality "Hřiště-sportoviště-tělocvična - OVĚŘENÝ PROVOZ", která je od roku 2011 zařazena do Programu Česká kvalita. Praktická část práce se zabývá analýzou kvality a bezpečnosti dětských hřišť na území statutárního města České Budějovice (SM ČB) z pohledu uživatelů dětských hřišť, provozovatele, kterým je Magistrát města České Budějovice, a dozorového orgánu (ČOI). Za účelem získání všech relevantních informací ohledně kvality a bezpečnosti dětských hřišť probíhala rovněž komunikace se Zkušebním ústavem lehkého průmyslu, výrobci a dodavateli zařízení dětských hřišť na území SM ČB, vlastníkem značky kvality "Hřiště-sportoviště-tělocvična - OVĚŘENÝ PROVOZ", provozovateli dětských hřišť oceněných touto značkou kvality a Centrem úrazové prevence. V závěrečné části práce je zhodnocen stav dětských hřišť na území SM ČB z hlediska kvality a bezpečnosti a navrhnuta opatření vedoucí ke zkvalitnění jejich provozu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.